براساس برنامه پنجم توسعه، تعرفه های خدمات پستی به تدریج و با در نظر گرفتن شرایط بازار رقابتی افزایش می یابد.<BR>
وایمکس نیوز - حسین نعمتی، عضو هیات مدیره شرکت پست جمهوری اسلامی با بیان این مطلب گفت: در طی هفت سال گذشته تعرفه های خدماتی پستی هیچ گونه تغییر نداشته است و این در حالی بود که دولت با کمک های مالی به پست ضرر و زیان های ناشی از این عدم تغییر تعرفه ها را جبران کرد.
وی افزود: اما براساس اهداف برنامه پنجم توسعه مقرر شد، تعرفه های خدمات پستی به تدریج افزایش یابد.
وی ادامه داد: پیش از این در برنامه چهارم توسعه دولت با درخواست پست مبنی بر تعیین تعرفه ها براساس نرخ واقعی خدمات موافقت نشد، اما براساس مجوزی که براساس برنامه پنجم توسعه دریافت کرده ایم، موافقت به عمل آمد تا شرکت پست تعرفه های خود را افزایش دهد.
نعمتی بیان کرد: در واقع افزایش نرخ تعرفه ها با در نظر گرفتن بازار رقابتی انجام می شود و از آنجا که تعرفه منصفانه یکی از پارامتر های شرایط رقابتی بودن است شرکت پست به این موضوع اهتمام دارد.
عضو هیات مدیره شرکت پست با بیان این که شرکت پست در صدد بالابردن کیفیت و افزایش سرویس ها و خدمات خود است، عنوان کرد: خدمات براساس نرخ واقعی عرضه خواهد شد.
نعمتی گفت: با راهکارهای در نظر گرفته امید است شرکت پست دیگر یک شرکت زیان ده نباشد.